25 Mart 2013 Pazartesi

Cuma günü salavat getirmenin fazileti




Sevgili Peygamberimiz Hz. Muhammed Mustafa sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurmuştur:

1) "Cuma gecesi ve Cuma günü bana çokça salatü selam getiriniz. Zira Cuma geceleri ve Cuma günleri, getirdiğiniz salatü selamları bana iletirler. Bunun sebebi şudur: Toprak, peygamberlerin bedenlerini yiyip çürütmez. Bir Müslüman bana salatü selam getirince, mutlaka bir melek onu alıp bana getirir ve falan oğlu falan sana şöyle şöyle salatü selam etti diye adıyla sanıyla birlikte haber verir" 


2) “Bir kimse bana salâtü selâm getirdiği zaman, onun selâmını almam için ALLAH Teâlâ ruhumu iade eder.”


3) “Kıyâmet gününde insanların bana en yakın olanları, bana en çok salât ü selâm getirenleridir.”


4) “Kim bana bir defa salâtü selâm getirirse, bu sebeple ALLAH Teâlâ da ona on misli merhamet eder.”


Kaynaklar:
——————————————
1. Taberâni, el-Mu'cemü'l-evsat (İvezullah), I, 83, nr. 243; Heysemi, Mecma'u'z-zevâid, II, 169
2. Ebû Dâvûd, Menâsik 96. Ayrıca bk. Ahmed İbni Hanbel, Müsned, II, 527.
3. Tirmizî, Vitir 21.
4. Müslim, Salât 70. Ayrıca bk. Ebû Dâvûd, Vitir 26; Tirmizî, Vitir 21; Nesâî, Ezân 37, Sehv, 55.